Az örök kérdés: SEO vagy Google Ads?
Sokan vitatják a kérdéskört, hiszen sok mindentől függ, hogy egy adott cég vagy vállalkozás esetében melyik hatékonyabb, melyik hoz előbb és hosszabb távú eredményt. Ebben a cikkben kifejtjük, hogy melyik, miért és mikor lehet hasznos!
Nézőpont kérdése, hogy mi számít eredménynek!
Először tisztázzuk, hogy melyik mire jó. A SEO-val jóval lassabb, azonban hosszabb tartó hatást érhetünk el, ráadásul mindezt díjmentesen valósíthatjuk meg. Ezzel szemben az Adwords egy jóval drágább, azonban gyorsabb eredményt hozó lehetőség, viszont csak időszakosan használ. Éppen ezért, ha hirdetünk, akkor mindez csak addig érezteti hatását, amíg az fut, esetleg utána még egy kis ideig, de ennyi. Amint a kampány leáll, a hirdetések nem jelennek meg többet.
Az tehát, hogy mit választunk nagyban függ a költségvetéstől, hiszen az Adwords-be rengeteg pénzt bele lehet ölni, ha pedig valaki nem hozzáértő, akkor pedig sokszor feleslegesen teszi meg mindezt. Rengeteg buktatója van ennek a hirdetési felületnek, így érdemes szakember segítségét kérni. Az ajánlatkérés online marketing szakértőtől már az interneten keresztül is lehetséges, így ha tehetjük, inkább kérjünk tanácsot egy tapasztalt embertől.
Mennyi idő alatt szeretnénk sikert elérni?
Másodsorban el kell azon gondolkodni, hogy mennyi idő alatt kívánunk eredményeket elérni. Persze sokan rávágják, hogy minél előbb és minél olcsóbban, azonban ez közel sem ennyire egyszerű. Az Adwords gyorsabb megoldás, viszont csak ideig-óráig hoz eredményt, szemben a SEO-val, amit később észlel a kereső, viszont hosszabb távon érezteti hatását. El kell tehát dönteni, hogy mi a cél? Egy karácsonyi fellendülés vagy egy éves siker.
A SEO-nál néha 6-12 hónapra van szükség, mire látványos eredményeket érünk el, onnan viszont nincs megállás, hiszen építkezni folyamatosan lehet. Ha sikerült mindezt elérni, akkor viszont az adott témában az első között lehetünk a találati listán, ami azért nagy előny, ha terméket vagy szolgáltatást akarunk eladni. Nem igaz? Viszont el kell dönteni, hogy van-e ennyi időnk arra, hogy várjunk, tudunk-e addig valahol máshol pénzt keresni. A marketingre érdemes egyfajta befektetésként gondolni, aminek meg kell fizetni az árát.
Összegezve
Ha tehát kétségeid voltak azzal kapcsolatban, hogy a SEO vagy a Google Ads éri meg jobban, akkor reméljük, hogy most már jobban átlátod a helyzetet. A kettő nem ugyanaz és közel sem ugyanannyi befektetést és időt igényel egyik sem. Érdemes tehát a fentiek alapján mérlegelni és ezt követően dönteni.